Ejer du hjertets tro og tillid til Jesus?

 

”Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det og altid være udholdende i forbøn.” Ef 6:18.


Gud har sagt meget om bøn i Ordet, og der er mange som op gennem historien der gerne har villet lære de troende, hvordan de skal bede til enhver tid i bestemte situationer, og for at opnå bestemte ting osv.


- Og det er jo helt rigtigt at der er tider og livssituationer i vort liv, hvor det er særlige og konkrete ting som står levende for os som gode bønneemner, og det er sandt at det er godt og rigtigt at sætte tid af til konkret bøn - men frem for alt har en troende, en genfødt kristen det sådan, at han til enhver tid går og sukker til Herren og taler med Ham i sit indre, om store og om små ting.


Det er også hvad appostelen Paulus her opfordrer til: LEV I BØNNEN…! - Der er ikke noget stræbsomt ved det - nej, det er netop det saligste liv, det lykkeligste liv, at leve livet i Ordet og ind for Herrens åsyn - altid, - hvert minut, og vide at Jesus altid hører dig!


Det er netop dit hjertesprog Jesus vil høre, hvis du forstår. Selv om du synes det så ofte er vanskeligt at sætte ord på og dårlig formuleret og sagt, så er det henvendt til Jesus, og så har Gud tilknyttet løfter til bønnen som langt overstiger alt hvad vi kan fatte eller forstå!


Jesus imponeres ikke af dine fine ord og vendinger, for de gør det ikke, og hvad er det i sig selv? Har du svært ved at sætte ord på din bøn, så bed blot Jesus om at se ind i dit hjerte, for han ser helt ind i hjertedybet, helt ned i dit hjertes kælder, hvor du ikke selv ser og ved hvad der er godt for dig.


Det er nemlig TILFLUGTEN til Jesus som gør hele forskellen.


”Kast dig i Frelserens arme, læg dig til ro ved Hans bryst.

Hør, hvor det stormer derude! Her er der fredfyldt og tyst.”